En sjuk grej

Tjenare!

Det här är bloggens första inlägg och jag tänkte börja med att berätta om en helt sjuk grej.

Idag, när jag gick runt på Kungsholmens gator såg jag inte en kanin som åt biff. Är inte det ganska konstigt med tanke på hur stort Sverige är? Jag kan inte sluta ställa mig frågan: "Varför skulle en kanin vilja äta kött?"
Kaniner är gräsätare, vilket innebär att deras föda inte består av kött. Så att en kanin skulle vilja äta kött är helt fel. Det är som att en ko skulle äta en annan ko. Kanske är anledningen till att kaninerna skulle vilja äta kött att de snöar ute och de inte kommer åt gräset. Men hur överlever de då vintern? Det är ju inte alls många kaniner som äter kött, hur gör de? Det kanske är så att kaninerna håller på att utvecklas. Jag menar, vi släpper ju ut så mycket avgaser i luften att gräset kanske inte smakar gott längre. Det kanske är farligt för dem att äta det. Det är nog därför de skulle kunna välja att äta kött.

Men håll med om att det här är sjukt!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Håller absolut med! Men förstår inte riktigt.. åt kaninen eller åt den inte kött? Ganska oklart..

2011-03-28 @ 22:35:03
Postat av: Fandaffel

Nej, alltså jag såg ju ingen kanin men det är ändå helt stört att de skulle vilja äta kött liksom.

2011-03-29 @ 13:23:02
URL: http://fandaffel.blogg.se/
Postat av: Totti

var det din kanin eller?

2011-03-29 @ 13:24:44
Postat av: Fandaffel

Haha, nej alltså jag vet inte vems det är. Jag har inte sett den så jag vet inte om den kanske har ett halsband eller något som man kan identifiera den med.

2011-03-29 @ 13:28:16
URL: http://fandaffel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0