Ang. kläder för djur

Jag tänkte säga det här till mina vänner idag, men kom på att de är för dumma för att fatta. Så jag säger det till er istället, jag vet att ni kommer förstå mina känslor.

När den kallaste vintern härjade var det många hundar som fick gå utan kläder, trots att det var tydligt att de frös. Kanske fick många av dem lunginflammation och dog - kanske förfrös de sina vitala organ. Jag tycker det är vidrigt att sätta på djur kläder, det är inte naturligt! Fattar inte hur ni tänker!
Nu kanske ni säger att det inte är naturligt för hundar utan päls att bo i sverige, men vad pratar ni om? Det är som att säga att olika kemikalier inte är naturliga. Hur kan de inte vara naturliga när de kommer från jorden? DESSUTOM var det ju en mänsklig hjärna som uppfann de olika blandningarna. Alltså är kläder ett naturlig skydd mot den hänsynslösa kylan.

Kära läsare, ni är så olidligt enfaldiga ibland.

Det är verkligen djurplågeri att tvinga sin hund frysa och trycka in den i små glittriga tröjor. Jag menar - hundar har inte ens någon uppfattning om snyggt och fult, fattar ni inte hur elakt det är att sätta på dem fula kläder? Åh, så skönt att få skriva av sig inför en förstående publik! <3

Kommentarer
Postat av: Blippan

Håller verkligen med! Fattar inte hur man kan köpa en hund och sedan tvinga den att frysa :(

2011-03-29 @ 22:33:45
Postat av: Pinjen

Men du skrev ju att det är djurplågeri att ta PÅ kläder? och att låta de frysa? du motsäger ju dej själv asmkt!

2011-03-31 @ 09:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0